Прагнення Центру надання адміністративних послуг м. Мелітополя (далі - Центр) в ліквідації потреби особи звертатися до різних адміністративних органів, розпорошених територіально і за різними прийомними годинами, та мінімізація кількості звернень людини за отриманням послуг. 

Тому з 01.11.2018 через Центр надання адміністративних послуг м. Мелітополя запроваджується надання комплексних адміністративних послуг за «Життєвими ситуаціями», а саме: «Народження дитини» та «Майбутній пенсіонер».

 

           Послуга «Народження дитини».

(Батьки будуть мати змогу один раз звертатись до Центру та отримати за одне звернення такі послуги як):

  • -         Реєстрація місця проживання особи
  • -         Надання державної допомоги при народженні дитини
  • -         Оформлення і видача паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм
  • -         Первинна електронна реєстрація заявок на зарахування дітей до закладів дошкільної освіти міста Мелітополя).

           Послуга «Майбутній пенсіонер».

(одночасно майбутні пенсіонери будуть мати змогу замовити попередню оцінку права особи на призначення пенсії, її перерахунок разом з послугами архіву). Надаючи такі комплексні послуги, за одне звернення людина має можливість отримати декілька послуг.

        Кількість послуг, які можна отримати у Центрі постійно зростає за рахунок включення найбільш затребуваних послуг мешканцями міста. Тепер мешканці міста зможуть отримати архівні послуги та послугу архітектурно - будівельного контролю - «Реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації, збудованого без дозвільного документа на виконання будівельних робіт».

Протягом I півріччя 2018 року Центром надано 41 379 адміністративні послуги, що більше на 3157 послуги, порівняно із аналогічним періодом 2017 року (2017 рік– 38 222), що можна побачити з наступної діаграми (діаграма 1).

 

Діаграма 1

Протягом 3 кварталу 2018 року було надано 16 259 послуг. У нижче наведеній діаграмі № 2 відображені дані по кількості наданих адміністративних послуг за 3 квартал 2017 року та 3 квартал 2018 року.

 

Діаграма 2

Найбільша кількість заяв в абсолютному значенні у 3 кварталі 2018 року незмінно припадає на надання муніципальних послуг – 12 417 або 76,37 %. На другому місці по кількості прийнятих заяв – послуги УДМС – 2665 або 16,39%, третє місце – є заяви щодо отримання послуг у сфері Держгеокадастру – 1177 або 7,24 %.

           Незмінним попитом серед мешканців міста у 2018 році залишаються послуги надані через Центр відділом реєстрації виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області та Мелітопольським міським відділом УДМС України Запорізької області, що можна побачити у діаграмі № 3 та № 4 відповідно.

 

Діаграма 3

Можливістю оформлення закордонних паспортів та оформлення паспорту громадянина України у вигляді ID-картки, протягом січня-вересня 2018 року скористалось 5270 осіб.

У нижче наведені діаграмі № 4 можна побачити кількість наданих послуг з оформлення паспортів Мелітопольським міським відділом УДМС України Запорізької області через Центр протягом 3 кварталу 2018 року, що складає 2665 або 16,39 % від загальної кількості наданих послуг протягом липня - вересня 2018 року.

Діаграма 4.

         За січень – вересень 2018 року фізичні та юридичні особи, які звернулися за отриманням адміністративних послуг, сплатили до міського бюджету міста Мелітополя адміністративний збір в сумі 1 млн. 677 тис. грн.

Загальна кількість відвідувачів центру складає 200-300 відвідувачів в день, лише за липень-вересень 2018 року до Центру звернулося більше 15 тисяч осіб з різних питань. За 3 квартал 2018 року адміністраторами надано 13 030 консультації (або 80,0 % від загальної кількості наданих послуг за липень-вересень 2018 року, який склав – 16 259). Також адміністраторами надаються консультації у режимі он-лайн через офіційний веб-сайт Центру надання адміністративних послуг http://cnap.mlt.gov.ua/, але, нажаль, така послуга не користується попитом. Так, 3 квартал 2018 року за такою консультацією звернулось 17 осіб, з початку року – 51.

На офіційному веб сайті Центру надання адміністративних послуг http://cnap.mlt.gov.ua/ оновлюється інформація щодо роботи Центру, де кожен бажаючий може знайти інформаційні картки на адміністративні послуги, які надаються через Центр, скачати бланки заяв та зразки їх заповнення, можуть записатися на прийом та залишити свої зауваження і пропозиції.

Центр підвів підсумки моніторингу громадської думки з оцінки якості надання адміністративних послуг за 3 квартал 2018 року. Відвідувачі оцінюють роботу Центру за допомогою талону електронної черги, який потім залишають в одній зі скриньок «задоволений» або «не задоволений» у зоні інформування та у книзі відгуків і пропозицій, яка розміщується на видному та доступному місці.

Загалом за 3 квартал 2018 року у голосуванні взяло участь 5967 відвідувачів Центру, що складає 36,7 % від загальної кількості прийнятих документів за 3 квартал 2018 року – 16 259 або лише 37,8 % від загальної кількості відвідувачів Центру, яка за 3 квартал 2018 року склала 15 780 осіб. Позитивно оцінило якість надання послуг 3705 відвідувача, не залишили відгуків –12 780 осіб. У книзі відгуків і пропозицій протягом 3 кварталу відвідувачі залишили 5 позитивних відгуків про роботу Центру та роботу адміністраторів. Керівництвом Центру вживаються всі необхідні заходи щодо підвищення якості надання адміністративних послуг суб’єктам звернення. Також, на офіційному веб сайті Центру надання адміністративних послуг http://cnap.mlt.gov.ua/ розміщена анкета опитування відвідувачів «Центра надання адміністративних послуг у місті Мелітополь», де кожен мешканець міста може оцінити якість надання адміністративних послуг та залишити свій відгук. Так протягом 3 кварталу 6 відвідувачів залишили відгуки, з яких 4 відвідувача оцінили рівень обслуговування у Центрі на 5 балів, інші 2 відвідувача на 2 та 3 бали відповідно.

Велика увага приділяється підвищенню рівня професіоналізму та обізнаності адміністраторів, шляхом участі у нарадах та семінарах з питань надання адміністративних послуг, постійно працюють над удосконаленням своєї роботи, забезпечують комфортне перебування відвідувачів у Центрі та високу якість обслуговування.

Суб’єктами надання адміністративних послуг, для підвищення якості надання адміністративних послуг з адміністраторами Центру, проводяться методично - навчальні наради щодо ознайомлення їх з законодавством у відповідних сферах. Згідно плану - графіку проведення практичних навчань адміністраторів, протягом 3 кварталу 2018 року було проведено 9 навчань.

На другому поверсі Центру знаходиться конференц-зал, у якому протягом 3 кварталу 2018 року відбулося 28 міських заходів (засідання комісій, семінарів, тренінгів), серед яких також: Фокус група для представників середнього та великого бізнесу в рамках стратегії розвитку Мелітополя до 2030 року» (30.07.2018), тренінг-семінар на тему «Через ефективне управління до енергоефективності житлового фонду міста» (28.08.2018), семінар з актуальних питань у галузі захисту прав та законних інтересів дітей в умовах децентралізації влади» (21.08.2018).

       Загалом у Центрі надання адміністративних послуг створенні доступні і зручні умови для швидкого вирішення будь-яких проблем громадян, фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, забезпечення прозорості та відкритості розгляду звернень, запровадження сучасних форм надання послуг, що сприяє підвищенню рівня якості життя, унеможливлює будь - які корупційні діяння з боку посадових осіб адміністративних органів.

       Перевага в наданні адміністративних послуг через Центр полягає в тому, що послуги надаються прозоро, відсутній контакт суб’єкта звернення з чиновником. Документи приймаються за описом, відповідні рішення можливо отримати в чітко зазначений день, передбачений  законодавством.

       Працівники Центру постійно контролюють терміни розгляду справ та надання результатів розгляду. Всі послуги надані вчасно, без порушень, це пояснюється насамперед тим, що суб’єкти надання адміністративних послуг мають більше часу на опрацювання пакету документів, оскільки не здійснюють прийом громадян по даних питаннях. Адміністратор Центру, за необхідністю, за допомогою телефонного зв’язку  повідомляє суб’єкта звернення про прийняття рішення.

       Центр надання адміністративних послуг постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів у Центрі та високу якість обслуговування.