Робота Центру надання адміністративних послуг у м. Мелітополі (далі - Центр) вже більше 6 років  спрямована на забезпечення якісного рівня обслуговування відвідувачів. Цьому сприяло значне покращення матеріальної бази, підвищення кваліфікації адміністраторів та інших працівників. Насамперед це просторі та сучасно оформлені приміщення, комфортні для мешканців міста. Належне комп´ютерно-технічне оснащення, доступ адміністраторів до необхідних баз даних. До безперечних переваг роботи Центру можна сміливо віднести спрощене й комфортне отримання громадянами адміністративних послуг, протидію корупції та уникнення використання посередницьких послуг, повне інформування клієнтів та відвідувачів Центру з будь-яких питань, організацію інформаційного обміну даними між суб’єктами надання адміністративних послуг, повний контроль за здійсненням їх адміністрування, та скорочення кількості документів, що подаються замовниками в складі вхідного пакету документів. Затверджений перелік послуг, які надаються через Центр є динамічним і постійно актуалізується. На сьогодні через Центр мешканці міста  мають можливість отримати 158 адміністративні послуги різноманітного характеру.

        Кількість послуг, які суб’єкти звернення можуть отримати у Центрі, постійно зростає і включає найбільш затребувані суспільством.

 

 

Протягом 4 кварталу 2020 року у Центрі.

 

Надано адміністративних послуг

Відмовлено

Консультації

10 936

150

9018

 

  

        Протягом 4 кварталу 2020  року Центром надано 10936 адміністративних послуг (діаграма № 1), що менше на 2721 послугу, ніж в  аналогічному періоді 2019 року (13657), що можна побачити з наступної діаграми (діаграма №1). У порівнянні з аналогічним періодом, у 4 кварталі 2020 року цифра прийнятих заяв зменшилась через ситуацію з поширення   короновірусу COVID-19 на території країни та міста Мелітополя, що призвело до обмеженого прийому громадян у Центрі та зменшення основних показників роботи Центру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діаграма 1.

 

Основні показники Центру:

- надано адміністраторами Центру консультацій 9018 суб’єктам. Консультації надаються не лише при особистому звернені громадян, а й за допомогою телефону та електронної пошти Центру (такою можливістю скористались – 28 осіб);

          -  зареєстровано звернень, для отримання адміністративної послуги -10936 у тому числі через віддалене робоче місце адміністратора – 370;

           - надано 8 електронних послуг;

- виконано заявок та видано – 11 220 результатів послуг, особам, які звернулись за адміністративною послугою;

- встановлено 66 адміністративних правопорушень за проживання без реєстрації, в результаті чого винесено 66 постанов – попередження.

          - відмовлено в наданні послуг за 150 зверненням, що складає лише           1,37 % від загальної кількості звернень. Незначна кількость відмов свідчить про високий рівень якості надання адміністративних послуг та кваліфіковане обслуговування адміністраторами Центру суб’єктів звернень на етапі підготовки та подачі документів. Про можливість отримання негативної відповіді адміністратори Центру попереджають заявника письмово заздалегідь. Безпосередньо заявниками у 4 кварталі 2020 року було анульовано 71 звернення, що складає 0,65 % від загальної кількості звернень.

 

Основні показники Центру

Діаграма 2.

       Так, найбільшим попитом у 4 кварталі 2020 року користувались послуги з реєстрації місця проживання особи та видачі довідок про реєстрацію місця проживання – 44,38 % від загальної кількості прийнятих заяв, державна реєстрація речових та майнових прав – 17,49 %, оформлення паспорта громадянина України та для виїзду за кордон, а також вклеювання фотокартки до паспорта по досягненню 25-ти та 45-ти річного віку -12,30 %, державна реєстрація фізичних та юридичних осіб - 9,03 %, видача відомостей з Державного земельного кадастру – 8,80 % тощо.

Діаграма 3.

 

Через ситуацію з поширення   короновірусу COVID-19 на території країни та міста Мелітополя з жовтня 2020 року було призупинено виїзне обслуговування громадян за допомого мобільного кейсу, але у телефонному режимі адміністратори Центру приділяють велику увагу категорії осіб з інвалідністю для надання їм розгорнутої консультації як отримати адміністративну послугу за допомогою електронного сервісу або які надіслати документи  поштою для отримання адміністративної послуги.

 Після підключення адміністраторів Центру до онлайн - сервісу державних послуг «Дія», адміністратори Центру розпочали надавати комплексну адміністративну послугу «єМалятко», але, на превеликий жаль,  такою послугою скористався лише 1 мешканець міста.

Послуги, які найбільш затребувані серед мешканців міста відображені діаграмі № 4.

 

Діаграма 4.

 Кількість наданих послуг з оформлення паспортів Мелітопольським міським відділом УДМС України Запорізької області через Центр протягом 4 кварталу 2020 року складає 1346 або 12,3 % від загальної кількості наданих послуг протягом жовтня-грудня 2020 року.

 Більшість адміністративних послуг, які надаються через Центр є безкоштовними, тільки з 22 послуг стягується адміністративний збір, за рахунок якого місцевий бюджет за 4 квартал 2020 року поповнився на 575,5 тис. грн.

 Для можливості отримання у віддалених районах мешканцями Мелітополя адміністративні послуги рішенням 1 сесії Мелітопольської міської ради Запорізької області VIIІ скликання від 17.12.2020 № 11 було створено територіальний підрозділ у місті Мелітополі Центру надання адміністративних послуг м. Мелітополя за адресою: вул. Гризодубової, буд. 44, який розпочне прийом звернень громадян  у 1 кварталі 2021 року. Вже затверджено перелік адміністративних послуг і графік роботи.

          Працівники ЦНАПу контролюють терміни розгляду справ та надання результатів розгляду. Всі послуги надані вчасно, без порушень, це пояснюється насамперед тим, що суб’єкти надання адмінпослуг мають більше часу на опрацювання пакету документів, оскільки не здійснюють прийом громадян по даних питаннях.

        Не зважаючи на карантин, адміністратори Центру підвищують свій професіональний рівень за допомогою вебінарів, тренінгів та онлайн-конференцій, які проводить Міністерство цифрової трансформації України за підтримки «U-LEAD з Європою», таких навчань  було проведено 28.

        Постійне вивчення думки громадян є одним із важливих індикаторів якості роботи Центру та дозволяє забезпечити зворотній зв'язок із громадськістю, показує сильні та слабкі сторони діяльності, та виявляє суспільні очікування щодо роботи виконавчих органів на основі загально прийнятих критеріїв. Центр підвів підсумки моніторингу громадської думки з оцінки якості надання адміністративних послуг за 4 квартал 2020 року. Протягом звітного періоду Центр відвідало 9454 особи, а в оцінці роботи Центру взяло участь лише 15 відвідувачів. Загалом, позитивно оцінили якість обслуговування та надання послуг 14 відвідувачів, негативно оцінило – 1 відвідувач. Негативний відгук було розглянуто керівництвом Центру та була проведена відповідна робота з удосконалення надання послуг.

       Вся робота в Центрі спрямована на якісне обслуговування населення за якомога коротший термін без порушення законодавства. Центр постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів та високу якість обслуговування.